FAQ

Hieronder vindt u verschillende vragen en antwoorden door onze klanten gesteld. Vind u geen antwoord op uw vraag via deze pagina, contacteer ons onmiddellijk via onze contactpagina of stuur ons uw vraag per mail.

Stalling

  • Is een carcover of voertuighoes verplicht?
    Ja. Deze kan door de eigenaar van het voertuig voorzien worden of kan bij Dreamcarhotel worden aangekocht. Zie hier voor de maten en prijzen.

Onderhoud

  • Hoe kan ik mijn voertuig tijdens het verblijf optimaal conditioneren?
    Hiervoor kan u gebruik maken van onze extra diensten. Zo is er voor elk voertuig een stopcontact voorzien om een druppellader op aan te sluiten.
  • Waarom zou ik kiezen voor een batterijdruppellader?
    Bij het wegplaatsen van een voertuig voor de winterperiode is het aangewezen de batterij op spanning te houden. Deze kan echter door stilstand, temperatuur, elektronica,... geleidelijk aan leeglopen. Een druppellader is een ideaal middel om de voertuigbatterij optimaal te bewaren. Bij een lange termijnscontract wordt voorgesteld om de voertuigbatterij los te koppelen.
  • Is een batterijdruppellader niet gevaarlijk voor brand?
    De druppellader zorgt voor kleine periodieke elektrische stromen die de batterij op spanning houden. Daarnaast laat Dreamcarhotel enkel de premium merken van druppelladers toe op hun elektrisch systeem en wordt de spanning van de druppelladers enkel ingeschakeld gedurende 8 uur per dag.
  • Beschikt Dreamcarhotel over een voertuigwerkplaats of dergelijke?
    Het is wegens brandtechnische redenen niet toegelaten in de opslagruimte te sleutelen aan wagens. Het werken aan voertuigen kan eventueel na bespreking met de klant gebeuren door een aan Dreamcarhotel verbonden onderhoudsatelier. Voor meer informatie hierover kan u steeds bellen naar ons algemeen telefoonnummer of mailen naar info@dreamcarhotel.be.

Beveiliging

  • Waar worden mijn voertuigdocumenten bewaard?
    Voor de veiligheid van uw voertuig worden de papieren bij het inschrijven van uw voertuig gekopieerd en nadien terug aan de eigenaar gegeven. Hierdoor kan Dreamcarhotel niet verantwoordelijk worden geacht voor het verlies van originele voertuigdocumenten. Daarnaast is een voertuig met bij de politie aangegeven gestolen documenten niet meer door een vreemde aan het voertuig inschrijfbaar.
  • Hoe wordt mijn voertuig bewaakt?
    Dit is natuurlijk een gevoelige vraag waar u ons dient in te vertrouwen. Wij kunnen u echter wel meegeven dat alle mogelijke middelen ter controle en beveiliging van uw kostbaar goed worden aangewend. Eén ervan om te beginnen is de 100% anonimiteitsregel.
  • 100% anonimiteit met foto's op de website?
    De foto's op de website werden genomen met voertuigen eigendom van Dreamcarhotel bvba. Daarbij worden alle voertuigen steeds voorzien van een carcover of autohoes om de onherkenbaarheid te garanderen.
  • Wat met de brandveiligheid?
    Het gebouw van Dreamcarhotel is compleet afgeschermd en beveiligd met méér dan 80 rookmelders. Daarnaast zijn er op elke verdieping 2 à 3 brandslangen en 5 brandblusapparaten. Bovendien is de brandmeldinstallatie via een centrale gekoppeld met de brandweer. Hierdoor wordt elke mogelijke beginnende spontane brand onmiddellijk opgemerkt.

Afhalen en terugbrengen

  • Wanneer kan ik mijn voertuig afhalen?
    Een voertuig afhalen of terugbrengen kan steeds na afspraak en minstens 24 uur op voorhand.

Betalingen

  • Wat zijn de rekeningnummers van Dreamcarhotel bvba?
  • Wanneer dient de betaling te gebeuren?
    Elke betaling dient volledig en in 1 keer uitgvoerd te worden en dit ten laatste bij het binnenbrengen van het voertuig.